Sunday, November 27, 2011

Awal Muharam 1433H

...بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Assalamualaikum..


Bermula lg tahun baru dalam kalender Islam pada hari ini..syukur alhamdulillah...sepatutnya kelmarin akhir bulan dlm bulan zulhijah kena baca doa akhir tahun..tapi aku terlupa..lepas waktu maghrib baru aku teringat..tu pn lepas aku baca balik post aku thn lepas Awal Muharam 1432H..huhu..baca doa awal tahun jala..harap2 boleh jg..insyallah...aku ingin mengambil kesempatan mengucapkan selamat menyambut tahun baru Awal Muharam 1433H..semoga tahun ini akan membawa keberkatan kepada kita suma..dan semoga kita akan berhijrah kepada yang lebih baik..amin...





DOA AKHIR TAHUN HIJRAH 

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"



DOA AWAL TAHUN

Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan
dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".



No comments:

Post a Comment